hemma

det slog mig häromdagen när jag var påväg hem från jobbet
- jag har ett liv här
i stockholm
en stad jag egentligen bara flydde till från början
och som jag fortfarande inte vill leva i när jag blir äldre
men just nu, 
nu har jag ett liv
jag har ett fast jobb - med dålig lön och via ett bemanningsföretag, 
men ändå
jag har många vänner, 
jag fyller alltid mina helger 
och även vardagar brukar vara välplanerade
jag har en lägenhet som ska nyrenoveras
i det finaste området i stockholm
jag har riktiga kollegor - för första gången på länge
jag har startat ett projekt med två vänner
som förhoppnings kommer leda till något grymt
för varje dag blir livet mer välfyllt här
och för varje dag försvinner en del av livet i skåne

jag tänker fortfarande inte att stockholm är platsen för mig
jag tänker fortfarande att jag kommer flytta någon annanstans
att stockholm är för långt ifrån hem
att det är inte här jag vill bilda familj
men just nu, 
just nu är detta hem
även om det självklart dalar ganska ofta, 
så ser jag ljuset vid uppförsbackarna
och idag även i den blåa himlen, och den klara solen
idag är allt lätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0