recension : i taket lyser stjärnorna

Jag, som många andra har läst denna boken, och jag tycker att den är underbar! Jag vet inte riktigt  hur många gånger jag läst den, men jag gråter lika mycket varje gång.

När jag gick in i biosalongen hade jag inte så särskilt höga förväntningar om filmen. En svensk bok som handlar om tonårstjejer brukar bara bli B på bioduken. Jag syftar nor väldigt mycket på "linas kvällsbok". Men i detta fallet var det verkligen inte så. Visst är det många delar jag saknar från boken. Till exempel en förstående morfar, och det där lite mer oskyldiga hos Jenna. Men det är sånt man får ta.

Alltså var filmen väldigt bra, även om den inte på långt håll går att jämföra med boken. Men den var charmig, sorglig, rolig och man kunde känna igen sig, en riktig tjej tonårsfilm då?

och Sakke-snyggsnyggsnygg var ju väldans snygg, (men det visste man väl att han skulle bli när man såg tzatsiki-filmerna?).



Ullisknullis och Jenna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0